poniedziałek, Marzec 23rd, 2020
Materiały dydaktyczne

07.04.2020 (wtorek)

Propozycje z religii 🙂

1. Spójrz na obrazek w linku poniżej i opowiedz swoim bliskim co na nim widzisz i do czego są potrzebne te rzeczy podczas Świąt Wielkanocnych? Spróbuj przeczytać ich nazwy.

> https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOC-PLANSZE.pdf

 > 2. Wiesz, jakie zwierzęta symbolizują Święta Wielkanocne? (Baranek, zajączek, kura) Jak myślisz, dlaczego właśnie one są symbolem tych świąt? Spróbuj przygotować wielkanocne ozdoby, np. takie jak na zdjęciu:

https://static.aniaradzi.pl/media/uploads/media_image/original/wpis/1186/ozdoby-wielkanocne-z-papieru.jpg> > 3. Proszę, rozwiąż zadania (w załączniku) i pokoloruj każdą kartę. Nie przejmuj się jeśli nie masz drukarki, możesz stworzyć takie same zadania rysując je na kartce. Skup się, a na pewno sobie świetnie poradzisz! 🙂

Dzisiaj piosenka o Świętach Wielkanocnych. Posłuchajcie  i postarajcie się zapamiętać słowa (dla wszystkich grup)

Zajączek i jajko to symbole słonecznych i pachnących Świąt Wielkanocnych, posłuchaj piosenki o świętach:

Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

II
Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

REF.: 

Dla wszystkich grup także praca plastyczna, to jest nasza propozycja, natomiast jeżeli ktoś nie ma możliwości wykonać zajączka ze słoika jak najbardziej może być inna forma wykonania pracy 🙂

Instrukcja do zrobienia słoiczkowego zajączka:

  1. pomaluj  słoik biała  farbą plakatową,
  2. wytnij uszka , oczka, nosek i wąsy,
  3. przyklej do słoika, zawiąż wstążkę u góry słoika i piękny zajączek gotowy. 

Dodatkowo dla starszych dzieci karty pracy 🙂

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

06.04.2020 (poniedziałek)

Grupa „Misie”

Dzisiaj będziemy poznawać tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi. Drogi rodzicu opowiedz lub przeczytaj fragmenty z pliku nr 1 (zwyczaje wielkanocne). Przyjrzyjcie  się obrazkom w pliku nr 2 (tradycje wielkanocne) i opowiedzcie co na nich widzicie? Plik nr 3 zawiera karty pracy do wykonania.

Grupa „Biedronek”

Aby przypomnieć tradycje Świąteczne można skorzystać z pliku z grupy Misiów (zwyczaje wielkanocne), a następnie wykonać poniższe zadania 🙂

Grupa „Żabki”

Tradycje Świąt Wielkanocnych w pliku grupy „Misie 🙂

03.04.2020 (piątek)

W dniu dzisiejszym proponujemy trochę aktywności fizycznej dla dzieci z wszystkich grup. Plansza wykonana z taśmy klejącej. Z niecierpliwością czekamy na filmiki jak skaczecie 🙂

Utwór pt. „Ty skacz, ty skacz”

Grupa „Misie, Biedronki i Żabki „

Kochane dzieci zobaczcie uważnie film. Postarajcie  się wymienić jak jak najwięcej zwierzątek występujących w filmie. Spróbujcie naśladować odgłosy jakie wydają zwierzęta. 

W załączniku Puzzle do wycięcia i ułożenia 🙂 Każdy wybiera sobie swoje ulubione zwierzątko, lub inną rzecz, która należy do gospodarstwa. Ilość prac do wykonania dowolna. Powodzenia 🙂

Karta pracy do wypełnienia: w okienkach obok zwierzątek  narysuj tyle kropek ile jest zwierzątek. Pokoloruj zwierzątka.

 

02.04.2020 (czwartek)

Pozostajemy w tematyce zwierząt mieszkających na wsi, dzisiejsze propozycje pracy z dzieckiem znajdą Państwo w poniższych linkach.

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Należy wyciąć wszystkie elementy, następnie karteczki z tekstami, które przeczyta rodzic przykleić w dowolnej kolejności w jednym rzędzie na górze kartki (jeżeli jest taka potrzeba należy użyć dwóch kartek). następnie po kolei odczytywać zagadki prawidłową odpowiedź przykleić pod odpowiednim tekstem.

Grupa „Żabki”

01.04.2020 (środa)

Kochane dzieci dziś mamy dla Was (wszystkie grupy) pracę plastyczną do wykonania -baranka .Na kolorowej kartce malujemy klejem dwie plamy – większą jako tułów, a mniejszą jako głowę baranka. Możemy również wykorzystać gotowy wzór, natomiast namawiamy do własnej aktywności twórczej. Wyklejamy: kaszą, popcornem, watą, wacikami, ryżem.   Z korka  lub brązowego papieru wycinamy 4 paski i przyklejamy jako nogi baranka, czarnym markerem rysujemy kopytka. Z korka lub papieru wycinamy krążek i rysujemy na nim spiralę, przyklejamy w miejscu rogów. Pod spodem doklejamy ruchome oczko. Przykładowa praca poniżej:)

Dodatkowo zachęcamy do nauki kolejnego wierszyka.Drogi rodzicu, w jaki sposób najlepiej uczyć się wierszyka?

  1. Przeczytać cały wiersz, porozmawiać o nim, wyjaśnić wszystkie niezrozumiałe wyrazy.
  2. Można wymyślić sobie do tekstu jakąś prostą melodię.
  3. Pracować głosem, odpowiednia modulacja głosu.
  4. Podzielić sobie wiersz na kilka mniejszych partii.
  5. Powtórzyć jedną partię 3 razy zrobić przerwę powtórzyć 3 razy dziennie i gotowe 🙂

Wierszyk dla grupy „Misie”

Śniadanko baranka

Siadł baranek do śniadanka.
Ma w miseczce trochę sianka,
ale jeść go nie ma chęci.
Beczy: – Beee… – i nosem kręci.
Przyszedł prosiak, siadł na ganku:
– Jedz śniadanko! Jedz, baranku.
Za mamusię, za tatusia…
Kocur też na ganku usiadł:
– Jedz za wujka! Jedz za ciotkę!
Jedz, baranku, sianko słodkie!
Rzekł baranek: – Już, chwileczkę!
– Wziął widelec i łyżeczkę,
i w miseczce łyżką grzebie:
– Zjem najlepiej sam za siebie!

Wierszyk dla „Biedronek”

WIERSZ  „TYLKO NIC NIE MÓWCIE KROWIE”

Nabiał- produkt smaczny zdrowy.

Dostajemy go od krowy. Tylko nic nie mówcie krowie!

Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie

I gotowa narozrabiać… I przestanie nabiał dawać,

Czyli: masło, mleko, sery

I śmietankę na desery!

No i jajka. Co ja baję?

Przecież jajka kura daje.

Tylko nic nie mówcie kurze!

Niech je znosi jak najdłużej!

Bo jak o tym się rozgłosi…

To przestanie jajka znosić.

Wierszyk dla „Żabek”

WIERSZ „POKŁÓCIŁY SIĘ ZWIERZĘTA”

Dnia pewnego na podwórku

pokłóciły się zwierzęta

o to kto ma dłuższą pamięć

i kto dłużej z nich pamięta.

Kura: Koo ko ko ko

Kaczka: Kwaa kwa kwa kwa

Baran: Beee

Świnka: Kwik

Kto z nas dłuższą pamięć ma?

Pies zaszczekał: Hau hau hau

Indyk zagulgotał: Guull

a kot, który ciągle spał

miaukną tylko cicho: miauu

Nic z tej kłótni nie wynikło

bo zwierzęta przez dzień cały,

o co była awantura,

wszystkie pozapominały…

31.03.2020 (wtorek)

Grupa „Misie”

Posłuchajcie  piosenki o krówce MU kilka razy, spróbujcie ją zaśpiewać. Kolorowanka wraz z tekstem i linkiem do piosenki w pliku do pobrania 🙂

Grupa „Biedronki”

Pokoloruj obrazek i wykonaj zadania w pliku 🙂

Grupa „Żabki”

W załączniku kolorowanka i karta pracy, powodzenia 🙂

Dla chętnych również coś dla Ducha (religia) :

30.03.2020 (poniedziałek)

W tym tygodniu skupimy się na zwierzętach zamieszkujących gospodarstwa. Wszystkie grupy prosimy o zapoznanie się z audiobookiem. Każda grupa dostanie swój zestaw pytań, które zadajemy dziecku po odsłuchaniu bajki. Namawiamy do pochwalenia się wykonanymi kartami pracy na naszych facebookowych grupach 🙂

Grupa „Misie”

W załączniku zestaw pytań do audiobooka oraz karta pracy.

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

27.03.2020 (piątek)

Dla wszystkich grup proponujemy dziś aktywność fizyczną, 6 prostych ćwiczeń, do zajęć można wykorzystać kostkę do gry, aby wylosować sobie ilość powtórzeń konkretnego ćwiczenia. Zachęcamy aby aktywność dzieci nagrać, lub wykonać zdjęcie.

Dodatkowo dla wytężenia umysłów karty pracy z matematyki, kształtujące logiczne myślenie.

Grupa „Misie”

Dla najmłodszych,

Można wykorzystać poniższą gąsienice drukując ją podwójnie i na jednej z nich ułożyć jakąś sekwencję, by na drugiej dziecko mogło odwzorować podany wzór.

Grupa „Biedronki”

Ćwiczenie z kodowania, w każdym rzędzie na leży powtórzyć daną sekwencję kolorów. Można wykorzystać również filmik powyżej wraz z pomocami. Wszelką aktywność zachęcamy dokumentować i wysyłać na naszego przedszkolnego Facebooka.

Grupa „Żabki”

Zadanie polega na policzeniu kropek na kostkach oraz wskazanie prawidłowej cyfry z tabelki obok. Prawidłowy prostokącik z cyfrą należy pokolorować ulubionym kolorem. Wszelką aktywność prosimy dokumentować i wysyłać na Facebooka.

26.03.2020 (czwartek)

Grupa „Misie”

Kochane dzieci proszę o powtórzenie wierszyka pt. „Czyste ręce”, w załączniku ciekawa karta pracy.

I.Salach

Dziś od rana plusk w łazience. To maluchy myją ręce. Najpierw w wodzie opłukują, potem mydłem nasmarują. Znowu woda – istny cud. W umywalkę puk- puk- puk. Jeszcze tylko kran zakręcę i już czyste mamy ręce.

Grupa „Biedronki”

Drodzy rodzice i dzieci zachęcam do aktywności. Kto się nauczy czekam na efekt na naszym Facebooku. „Nie koniecznie dzisiaj” 🙂 Dodatkowo w załączniku przesyłam kartę pracy na dziś.

„Hop do wanny”

Ciepła woda z kranu leci, chlapie i zaprasza dzieci. Pucu, pucu, chlapu, chlapu, na co jeszcze czekasz gapo? Hop do wody, hop do wanny. Już brudasek wykąpany. Mydło w wodzie już się kręci. Umyj nogi, umyj ręce. Gąbka lekka tak jak puszek, wyszoruje plecy, brzuszek.

Grupa „Żabki”

Zachęcam do nauki wierszyka oraz czekam na efekty , do pobrania poniżej karta pracy.

„Kran”

Myła ręce jakaś gapa, poszła a kran dalej kapał, wczoraj kapał i dziś kapie, kap, kap, kap i źle myśli o tej gapie. To przez gapę kran ma katar. Taki katar to jest strata. Bo te krople to są grosze. Grosz za groszem z wodą poszedł. Co tu robić? Gapa nie wie. Kap, kap, kap. A więc my powiemy gapie „Dokręć kran!” O już nie kapie.

25.03.2020 (środa)

Dzisiaj dla wszystkich grup proponujemy aktywność muzyczną do piosenki pt. „Maszeruje wiosna” tekst wraz z linią melodyczną poniżej. Proponujemy również aktywność plastyczną (poniżej kolorowanka), technika wykonania dowolna (farby, kredki, plastelina itp.)

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

24.03.2020 r. (wtorek)

Grupa „Misie” 3 latki

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

23.03.2020 (poniedziałek)

Grupa „Misie” 3 latki propozycje

Grupa „Biedronki” 4-5 latki

Puzzle – do wycięcia i poukładania

Grupa „Żabki” 5-6 latki

poniżej plik do pobrania,