poniedziałek, Marzec 23rd, 2020
Materiały dydaktyczne

26.06.2020 (piątek)

Dziś zakończenie roku szkolnego 2019/2020 był on zupełnie inny niż wszystkie dotychczas. Życzymy wszystkim mile spędzonych wakacji, spędźcie je w gronie rodzinnym i oby pogoda dopisała.

Bezpiecznie i radośnie spędzonych wakacji życzy Dyrektor wraz z gronem pedagogicznym .

25.06.2020 (czwartek)

„Niech żyją wakacje”- jedna z ulubionych piosenka naszych dzieci 🙂 pośpiewajcie razem, poczujcie wakacyjny klimat 🙂

24.06.2020 (środa)

Karty pracy na dziś w załącznikach, powodzenia 🙂

Grupa „Misie”

Na plaży nie może zabraknąć wiaderka i łopatki, pokoloruj obrazek według własnego pomysłu 🙂

Grupa „Biedronki”

Wytnij figury nazwij je i dopasuj w odpowiednie miejsce 🙂

Grupa „Żabki”

Wytnij kółka w ulubionych kolorach wyklej nimi tęczę według własnego pomysłu.

23.06.2020 (wtorek)

Spróbuj wykonać poniższą pracę plastyczną, poproś o pomoc rodzica 🙂

22.06.2020 (poniedziałek)

Kochani przed nami ostatni tydzień zdalnych propozycji zajęciowych 🙂

Podczas tego tygodnia skupimy się na WAKACJACH i bezpieczeństwie podczas nich. Pooglądaj filmik i porozmawiaj z kimś dorosłym na ten temat 🙂

Religia

To oostatnia religia w tym roku szkolnych Pani Basia życzy wszystkim wspaniałych wakacji, dziękuje za modlitwy i wykonaną pracę.

Zadania w książkach dzieci 6 letnie temat.56, dzieci 5,4 letnie temat 53

19.06.2020 (piątek)

Dzisiaj proponujemy aktywność fizyczną. Naśladuj prwadzącego, miłej zabawy 🙂

18.06.2020 (czwartek)

Dzisiaj proponujemy aktywność muzyczną, posłuchaj piosenki spróbuj ją zaśpiewać.

17.06.2020 (środa)

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

16.06.2020 (wtorek)

Historia o podwodnym świecie

Wierszyk dla dzieci – Cuda podwodnego świata

Historia oparta na faktach

W lazurowych wodach, tam gdzie koralowce,
egzotyczne ryby jak kwiaty na łące.
Mienią się barwami akwarel w palecie,
to trzeba zobaczyć – chcecie, czy nie chcecie.



 Założyłam maskę i płetwy na nogi,
uwierzcie – dzień cały nie wyszłam z wody.
Ten raj podwodny, który zobaczyłam,
tak pięknych widoków w snach nie wyśniłam.

Pode mną, nade mną płynęły rybie wdzięki,
o nogi się ocierały nawet jadły z ręki,
zaś świat koralowców, to podwodna bajka,
każdy koral inny jak z tęczy mozaika.

Jakby mistrz ogrodnik w głębinach je rozsiał,
w łuski ryb wplecione, raj podwodny powstał.
Do skał podwodnych gęsto przytwierdzone,
a pomiędzy nimi ukwiały ruchome.

Wielkie mam marzenie jeszcze raz tam pływać,
ten świat podwodny ponownie podziwiać.
Wam również radzę dzieci, kiedy podrośniecie,
podziwiajcie cuda, w tym podwodnym świecie.

Pytania kontrolne:

Co to znaczy, że historia oparta jest na faktach ?

Gdzie działa się akcja wiersza?

Historię opowiadała dziewczynka czy chłopiec?

W czym pływała dziewczynka pod wodą, co ubrała?

Karty pracy

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

15.06.2020 (poniedziałek)

Podwodny świat, pooglądaj filmik i porozmawiaj o nim z kimś dorosłym 🙂

karty pracy

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

Religia

Pokoloruj obrazek 🙂

Sześciolatki podręcznik strona 54.

10.06.2020 (środa)

Dzisiaj proponujemy trochę matematyki oraz kodowania,powodzenia 🙂

Można również nauczyć się wierszyka:)

Przyszło dzisiaj lato

Usiadło na ławce

Patrzyło jak w górze

Fruwają latawce

Rozgrzało słoneczko

Aż do czerwoności

Nadchodzą wakacje

Masz od teraz gościć

Zawołało wietrzyk

Powiewaj nam raźnie

Ale nie za mocno

Tylko chłódź przyjaźnie

Potem poszło dróżką

Wprost przed siebie lato

Pomachało ręką

Wszystkim polnym kwiatom.

Karty pracy

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

09.06.2020 (wtorek)

Dziś proponujemy wykonanie pracy plastycznej z poniższych elementów, technika pracy dowolna. Poproś kogoś dorosłego aby wyciął wszystkie elementy potrzebne do wykonanie pracy plastycznej.

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

08.06.2020 (poniedziałek)

Idzie lato, dlatego proponujemy zapoznać się z piosenką pt. „Lato na Dywanie”, a także z filmikiem o czterech porach roku.

Karty pracy

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Co kojarzy nam się z latem? dorysuj brakujące części obrazków.

Grupa „Żabki”

Religia

Chętne dzieci zapraszam do pokolorowania obrazków. 6-latki: książka do religii, temat 45.5- latki: książka do religii, temat 49.Pozdrawiam serdecznie, szczęść Boże!

05.06.2020 (Piątek)

Dziś proponujmy precyzyjne kolorowanki, wykorzystuj dużo różnych kolorów wtedy efekt będzie ładniejszy, powodzenia 🙂

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Przygotuj sobie kilka kolorów staraj się wszystkie takie same elementy kolorować jednym kolorem.

Grupa „Żabki”

Przygotuj sobie kilka kolorów staraj się wszystkie takie same elementy kolorować jednym kolorem.

04.06.2020 (czwartek)

Rysowanie oburącz weź dwa ołówki do ręki i wykonaj polecenie.

Grupa „Misie”

Umieść ołówki na szczycie obrazka, jednocześnie oburącz zacznij kreślić obrazek.

Grupa „Biedronki”

Umieść ołówki na szczycie truskawek, jednocześnie oburącz zacznij kreślić obrazek. Pokoloruj go.

Grupa „Żabki”

03.06.2020 (środa)

Dla wszystkich trochę ruchu podczas znanej zabawy.

Ćwiczenia logopedyczne dla wszystkich.

Do pobrania, dziecko wycina wszystkie twarze chłopca umieszcza każdą z nich na obrazie próbuje naśladować ćwiczenia.

02.06.2020 (wtorek)

W kolejnym dniu poświęconym dzieciom , pooglądaj filmik pt. „Urodziny Maćka”

Karty pracy

Grupa „Misie”

Prezent na Dzień Dziecka, swój prezent, który dostałeś albo, o którym marzysz narysuj w ramce pokoloruj sylwetkę wybranego dziecka 🙂

Grupa „Biedronki”

Poproś kogoś dorosłego żeby pokazał Ci dzieci o różnych kolorach skóry i tak pokoloruj dzieci z kolorowanki 🙂

Grupa „Żabki”

Spójrz czego brakuje chłopczykowi na twarzy, nazwij części, które umieszczasz na twarzy chłopca.

01.06.2020 (poniedziałek)

Dzisiaj Dzień Dziecka dlatego życzymy Wszystkiego najlepszego z okazji waszego Święta 🙂 .

Życzymy Wam dzieciaki,
Miejcie wesołe buziaki.
Lodów w każdą niedzielę,
I prezentów wiele,
Niech Wam się spełnią wszystkie pragnienia,
Przyjmijcie od nas te z serca życzenia!

Prócz życzeń mamy dla was wspaniałą piosenkę posłuchaj i spróbuj zaśpiewać.

Grupa „Misie”

Pokoloruj siebie, pamiętaj o kolorze skóry, drugie dziecko pochodzi z Afryki pokoloruj jego skórę na odpowiedni kolor, powiedz w co chciałbyś się z nowym (kolegą, koleżanką) pobawić.

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

Znajdź 5 różnic. zaznaczaj je na jednym obrazku, drugi obrazek pokoloruj :).

Religia

Wszystkim Dzieciom z okazji Dnia Dziecka składam najlepsze życzenia i zapewniam o swojej modlitwie za Was. Również tym trochę starszym Dzieciom, które pielęgnują w sobie Boże dziecięctwo,  życzę miłego dnia i dużo radości z najpiękniejszego daru, jakim jest każde dziecko.
Dzisiejsza katecheza jest o wniebowstąpieniu Pana Jezusa.To ważne wydarzenie w życiu Kościoła.  Niech każde dziecko na miarę swoich możliwości obejrzy animacje, wysłucha opowiadań, obejrzy film, wykona inne ciekawe interaktywne zabawy. Na koniec proszę o codzienną modlitwę – poznaliśmy modlitwę do Anioła Stróża,  Ojcze  nasz, Zdrowaś Mario,  modliliśmy się śpiewając razem piosenki religijne. Pozdrawiam serdecznie -Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

29.05.2020 (piątek)

Jak co piątek trochę więcej ruchu, pooglądaj i spróbuj naśladować dzieci. 🙂

karty pracy

Grupa „Misie”

Opowiedz co dzieje się na obrazkach? Powiedz co ty lubisz robić ze swoją rodziną?

Grupa „Biedronki”

Drzewo genealogiczne można zapełnić wyciętymi zdjęciami jak i portretami namalowanymi przez dziecko :).

Grupa”Żabki”

Sudoku w każdym rzędzie i kolumnie (pion, poziom) każdy obrazek może pojawić się tylko raz.

28.05.2020 (czwartek)

Dziś proponujemy poniższe karty pracy 🙂

Grupa „Misie”

Jak wygląda twoja rodzina? wybierz osoby, które należą do twojej rodziny dorysuj im brakuje elementy. Przyklej wszystkich na jednej kartce (wycina postacie rodzic ) 🙂

Grupa „Biedronki”

Oprócz zadania z poniższej karty pracy możesz wykonać samodzielnie zadanie z grupy „Misiów”.

Grupa „Żabki”

Oprócz zadania z poniższej karty pracy możesz wykonać samodzielnie zadanie z grupy „Misiów”.

27.05.2020 (środa)

obejrzyj film i wykonaj kartę pracy, powodzenia 🙂

Grupa „Misie”

Drogi rodzicu przed wykonaniem zadania przez dziecko wytnij puzzle 🙂

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

26.05.2020 (wtorek)

Religia

Do obejrzenia modlitwa małego Samuela i katecheza o białym chlebie.

Dziś Dzień Mamy.

Posłuchaj i obejrzyj 🙂

Karty pracy :

Grupa „Misie”

Grupa Biedronki

Ozdób laurkę według własnego pomysłu 🙂

Grupa „Żabki”

Wykonaj laurkę według własnego pomysłu, lub skorzystaj z szablonu grupy Biedronek. Wykonaj zadanie w załączniku.

25.05.2020 (poniedziałek)

Tydzień rodziny, na dziś proponujemy piosenkę.

pt. „Jesteś mamo skarbem mym”

Dla młodszych dzieci grupa „Misie” proponujemy kolorowankę

Dla starszych dzieci również mamy kolorowankę rodziny

22.05.2020 (piątek)

Jak co piątek proponujemy trochę więcej ruchu 🙂

Karty pracy

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

21.05.2020 (czwartek)

Dziś proponujemy wykonać pracę plastyczną, propozycje poniżej.

Dla grupy „Misie”

Praca plastyczna dla grupy „Biedronki” i „Żabki”

Karty pracy

Grupa „Biedronki”

Pooglądaj dokładnie kartę pracy znajdź pary , przyjrzyj się i zastanów z jaką bajką kojarzą Ci się te obrazki?

Grupa „Żabki”

Wytnij i Umieść elementy w odpowiednich miejscach dorysuj włosy.

20.05.2020 (środa)

Środę zaczynamy od propozycji muzycznej, posłuchaj kilka razy spróbuj zaśpiewać. Powiedz o czym jest piosenka? 🙂

1. Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się przedstawienie.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.

2. Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

3. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze..

Oprócz aktywności muzycznej proponujemy karty pracy.

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Pomocne będzie zapoznanie się z bajką o trzech świnkach 🙂

Grupa „Żabki”

19.05.2020 (wtorek)

Obejrzyj teatrzyk 🙂 opowiedz o czym była bajka, wykonaj karty pracy 🙂

Grupa „Misie”

Pokoloruj.

Dopasuj cień 🙂

Grupa „Biedronki”

Pierwsze zadanie, popraw po śladzie 🙂

Drugie zadanie, zastanów się z jakiej bajki ta ilustracja? Połącz kropki, powiedz co znajduje się na obrazku

Grupa „Żabki”

Spójrz z lewej strony ile masz strzałek zaplanuj odpowiednią trasę zanim zaczniesz ją rysować 🙂

18.05.2020 (poniedziałek)

Religia 🙂

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus! Kochane dzieci, posłuchajcie wiersza:
Lubię chodzić do kościoła Bo w nim jest tak pięknie Każdy przyjdzie, to się żegna 

I zaraz uklęknie W tym kościele świateł wiele I grają organy, bo tu mieszka Nasz Przyjaciel, Jezus ukochany. 
Proszę o wyjaśnienie dziecku sformułowania,, żegna się „. Proszę wyjaśnić ewentualne niezrozumiałe słowa. 
Kościół to budowla,  która różni się swoim wyglądem od innych budynków. Wymień cechy różniące kościół od innych budowli (wieża z krzyżem, dzwonnica, witraże, itd…). 
Możesz obejrzeć (i pokolorować)  obrazek kościoła i porównać z budynkami z twojego otoczenia.Przez odpowiednie zachowanie i właściwy strój okazujemy szacunek naszemu Bogu,  ale też wszystkim ludziom, którzy przychodzą do kościoła. 
Dzieci 6-letnie: podręcznik, temat 55: proszę uzupełnić.
https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-221-Kosciol.html

Na ten tydzień proponujemy tematykę teatralną, spójrzcie na filmik w załączniku, opowiadający o tym jak powstaje spektakl. Następnie wykonajcie karty pracy. Powodzenia 🙂

Wyobraź sobie, że jesteś aktorem w załączniku znajduje się ilustracja sceny. Jak wyglądałaby Twoja wymarzona scena? W załączniku są trzy ilustracje wybierz jedną, pokoloruj na ulubione kolory. Narysuj z kim chciałbyś wystąpić na tej scenie? (dzieci z grupy Misie mogą tylko pokolorować scenę )

15.05.2020 (piątek)

Jak co piątek proponujemy trochę więcej ruchu.

Karty pracy

Grupa „Misie”

Popraw po śladzie 🙂

Grupa „Biedronki”

Pokoloruj odpowiednią ilość kwadracików 🙂

Grupa „Żabki”

Wytnij kwadraciki z cyframi (prawa strona) przyklej w odpowiednie miejsce 🙂

14.05.2020 (czwartek)

Krótkie wierszyki o różnych zawodach wysłuchaj wszystkich, naucz się na pamięć jednego z nich.

Karty pracy

Grupa „Misie”

Połącz przedmiot z odpowiednim zawodem. Wytnij wszystkie obrazki, kasjera i Panią nauczycielkę przyklej obok siebie pod nimi umieść odpowiednie obrazki, przyklej je 🙂

Grupa „Biedronki”

Połącz cienie zadanie nr 1, w zadaniu nr 2 wytnij obrazki po liniach i ułóż puzzle, pomaluj gotową ilustrację farbami 🙂

Grupa „Żabki”

Starannie wykonaj szlaczki 🙂

13.05.2020 (środa)

Pracę plastyczną jaką proponujemy starszym dzieciom z grupy „Biedronki i Żabki” to wykonanie samodzielnie rysunku na temat „Kim chciałbym być w przyszłości?” Czekamy na zdjęcia, powodzenia 🙂

Dla młodszych dzieci z grupy „Misie” proponujemy pokolorowanie ilustracji lub pomalowanie farbami.

Dodatkowo skupimy się na logicznym myśleniu. Karty pracy w plikach poniżej.

Grupa „Misie”

W załączniku znajdują się obrazki, które należy wyciąć i ułożyć według podanej sekwencji.

Grupa „Biedronki”

Pooglądaj przez minutę kartki z dopasowanymi obrazkami.Następnie wytnij kwadraciki i przyklej do odpowiednich zawodów. Opowiedz czym zajmują się osoby z ilustracji.

Grupa „Żabki”

Pooglądaj przez minutę kartki z dopasowanymi obrazkami.Następnie wytnij kwadraciki i przyklej do odpowiednich zawodów. Opowiedz czym zajmują się osoby z ilustracji.

12.05.2020 (wtorek)

Posłuchaj piosenki kilka razy i spróbuj ją zaśpiewać 🙂

Zagadki dla wszystkich , po wydrukowaniu należy odciąć obrazki od tekstu, rodzic czyta tekst, a dziecko wskazuje prawidłową odpowiedź odpowiednią ilustracją. 🙂

Karty pracy

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

11.05.2020 (poniedziałek)

W tym tygodniu proponujemy temat o zawodach. Droga Mamo, drogi Tato porozmawiaj z dzieckiem o wykonywanym zawodzie. Opowiedz gdzie pracujesz oraz jakie są Twoje obowiązki w pracy.

Link poniżej zawiera opis rożnych zawodów.

Rozpoznaj i opisz co jest na kolorowance, powiedz na czym polega praca tej osoby, a następnie pokoloruj obrazek.

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

Religia dla Grup: Biedronki i Żabki

Drogie Dzieci!Papież to kapłan, który jest szczególnie mądry i dobry dla innych ludzi. Nazywamy go Ojcem Świętym, ponieważ stara się być świadkiem Pana Jezusa i troszczy się o ludzi jak prawdziwy ojciec. Papież Jan Paweł II pochodził z Polski, przez długi czas służył wszystkim ludziom, przybliżając ich do Boga. Dlatego dużo podróżował, troszczył się o wszystkich, zwłaszcza biednych i chorych. Starał się aby wszyscy ludzie słuchali Boga i naśladowali Go.Ponieważ był taki dobry i bardzo kochał Boga i ludzi, został świętym i teraz jest z Bogiem w niebie. W tym roku 18.05. obchodzimy 100 rocznicę urodzin Jana Pawła II. Dziękujemy Bogu za tego wielkiego Polaka – Papieża. Dlatego zapoznaj się z filmami o tym świętym Papieżu. Porozmawiaj z bliskimi,  jakie miał dzieciństwo i młodość, gdzie mieszkał, jakie miał obowiązki,  jak wyglądał Jego czas z Bogiem?Jan Paweł II jest dla ludzi wzorem do naśladowania,  w czym chcielibyśmy naśladować Jana Pawła II?

O Papieżu Janie Pawle II powstało wiele piosenek. Posłuchaj jednej z nich i spróbuj nauczyć się refrenu.

Dla pięciolatków zadanie w książkach strona 38-39

08.05.2020 (piątek)

Przy dzisiejszej pracy proponujemy trochę ruchu, ćwiczenia grafomotoryczne, a także trochę logopedii 🙂

Karty pracy

LOGOPEDIA DLA WSZYSTKICH

Dla wszystkich ( dopasuj skrzydełka do odpowiedniego motylka)

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

07.05.2020 (czwartek)

Dziś proponujemy aktywność twórczą poniżej w linkach kilka propozycji pracy plastycznej wraz z instrukcją i potrzebnymi środkami dydaktycznymi do jej wykonania 🙂

Karty pracy w załącznikach poniżej 🙂

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

06.05.2020 r. (środa)

Piosenka wiosenna, którą proponujemy do nauki i zabawy pt. „Bąki z łąki” 🙂

Tekst do utworu,

„Bąki z łąki”

Znów się zastanawiam, jak w każde lato,

kto to pomaga kwitnąć kwiatom?

Na trawie, na łące kocyk rozłożę,

przyjrzę się z bliska, co lata na dworze!

Ref. Bąki z łąki

I biedronki

I puchate grube trzmiele.

Muszki, muchy,

Małe pszczółki

To planety przyjaciele! 2x

Pracują ciężko i pyłek zbierają,

Dzięki nim kwiaty dobrze się mają.

A także owoce, warzywa i zboże,

Jak to się dzieje spytać ktoś może?

Gdy leci owad z kwiatka do kwiatka,

Teraz rozwiąże się ta zagadka.

Cały się kąpie w słodkim nektarze

I przez przypadek pyłek przekaże.

Dodatkowo karty pracy , powodzenia 🙂

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

05.05.2020 (wtorek)

Propozycje na dzisiaj, obejrzyj bajkę o rozwoju motyla oraz prezentację i wykonaj poniższe zadania, powodzenia 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE&feature=emb_err_watch_on_yt

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

Religia dla Grup „Biedronki i Żabki”

Opowiadanie „Majowe kwiaty”

ROZMOWA NA TEMAT OPOWIADANIA – Co mama dostała od dzieci?- Komu mama ofiarowała swoje kwiaty?- Jak nazywa się modlitwa, którą odmawiamy w maju?- Co Julka i Karol zrobili wspólnie z mamą przy kapliczki?
Obejrzyj jak wyglądają różne kapliczki Maryjne.Porozmawiaj z bliskimi, czy w Waszej okolicy znajduje się kapliczka?

posłuchaj i spróbuj zaśpiewać 🙂

04.05.2020 (poniedziałek)

Witamy po majówce ten tydzień poświęcimy majowej łące. Wysłuchajcie opowiadania, odpowiedzcie na pytania i pokolorujcie wybrany obrazek. Powodzenia 🙂

Dla wszystkich:)

Na łące mieszkała biedronka Tola z swoją rodziną. Pewnego razu Tola wybrała się ze swoją rodziną  na spacer po wiosennej łące. Tak się zapatrzyła na pięknie kwitnące kwiaty że zgubiła swoją rodzinę. Po chwili zaczęła głośno płakać. Płacz zagubionej biedronki usłyszał ślimak i postanowił pomóc biedronce. Ślimak pozwolił biedronce wdrapać  się na jego skorupkę  aby zobaczyć rodziców biedronki Toli. Ale nic z tego nie zobaczyła. Nad łąka fruwał motylek który usłyszał głośne płacz biedronki postanowił jej pomóc. Latał tak wysoko że zobaczył rodziców Toli i zaprowadził ja do nich. Zmartwieni rodzice bardzo się ucieszyli a biedronka Tola  obiecała że wychodząc na spacer zawsze będzie uważać aby się nie zgubić

Rozmowa na temat opowiadania.

– Gdzie mieszkała biedronka?

-Co przydarzył się biedronce podczas spaceru?

-Kto próbował pomóc biedronce?

-Komu się udało pomóc biedronce?

-Jakie zwierzątka zamieszkują łąkę?

Wybierz jedno zwierzątko mieszkające na wsi do pokolorowania. 

30.04.2020 (czwartek)

Dziś ostatni dzień przed majówką proponujemy zagadki, które można łatwo rozwiązać przy pomocy kart pokazowych z dnia 28.04. Proponujemy także patriotyczny wiersz dla dzieci, zachęcamy do poćwiczenia pamięci, a także karty pracy 🙂

Dla wszystkich grup

Grupa „Misie”

Rodzicu przeczytaj wraz z dzieckiem, ty- wyrazy dziecko- obrazki, wspólnie dowiecie się o czym jest opowiadanie.

Grupa „Biedronek”

Grupa „Żabki”

29.04.2020 (środa)

Jako pracę plastyczną proponujemy wyklejenie pustych miejsc plasteliną, bibułą, papierem kolorowym itp. w odpowiednich kolorach., dodatkowo także karty pracy. Powodzenia 🙂 Wszystkie materiały znajdą Państwo w załącznikach.

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

28.04.2020 (wtorek)

Dziś rozpoczniemy od piosenki, dla wszystkich grup pt. „Jestem Polakiem” tekst i link do utworu poniżej.

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
/2x

Pomocne karty, do obejrzenia i omówienia 🙂

Dodatkowo proponujemy karty pracy 🙂

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

27.04.2020 (poniedziałek)

Witamy w kolejnym tygodniu, który poświęcimy naszej ojczyźnie, Polsce. Na początek proponujemy obejrzenie krótkiego filmiku wprowadzającego w tematykę. Przepraszamy za opóźnienie wpisu, ale niestety mieliśmy problemy informatyczne.

Dodatkowo proponujemy karty pracy 🙂

Dla wszystkich kolorowanka godła polskiego,

Grupa „Misie”

Poukładaj Puzzle

Grupa „Biedronki”

Poukładaj puzzle 🙂

Grupa „Żabki”

Uzupełnij domino i poukładaj puzzle.

Dodatkowo propozycja z Religii.

Dla Grup Biedronki oraz Żabki, do pokolorowania.

Proszę przeczytać opowiadanie.Pytania: – Które sanktuarium maryjne nazywamy stolicą duchową Polski?-  Dlaczego na obrazie Matki Bożej Częstochowskiej są widoczne rysy?-  Dlaczego król Polski ogłosił Maryję królową naszej Ojczyzny?-  Kto bronił jasne Góry przed wojskami szwedzkim?-  W jakiej modlitwie Polacy każdego dnia jednoczą się z Matką Bożą?NOWE SŁOWA :

SANKTUARIUM  – miejsce lub kościół, w którym ludzie modlą się   z Maryją przy Jej obrazie lub figurze. 

KLASZTOR – miejsce,  e którym żyją i modlą się zakonnicy lub zakonnice.

24.04.2020 (piątek)

Dzisiejszy dzień poświęcimy na ruch. Dla wszystkich grup proponujemy zabawę z poniższego linku 🙂

Dodatkowo karty pracy dla każdej z grup.

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

23.04.2020 (czwartek)

Na dzisiejszy dzień proponujemy wykonanie pracy plastycznej. W załączniku przesyłamy wzór naszej planety Ziemia, młodsze dzieci mogą ją po prostu pomalować farbami używając zielonego i niebieskiego koloru. Starszym dzieciom proponujemy wykonać tło z czarnej farby( imitacja kosmosu), poczekać aż wyschnie, następnie na czarnym tle wykorzystując pastę do zębów lub białą farbę zrobić kilka gwiazdek, a planetę pomalować farbami, można także wykleić papierem lub bibułą w zależności od dostępnych materiałów 🙂

Dodatkowo proponujemy poniższe karty pracy

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

22.04.2020 (środa)

Pomocne przy wykonywaniu dzisiejszych zadań będą materiały z dnia poprzedniego, powodzenia 🙂

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

21.04.2020 (wtorek)

Zostając w temacie ekologii proponujemy zapoznanie się z poniższymi pomocami, które ułatwią wykonywanie kart pracy. Powodzenia 🙂 Poza zadaniami proponujemy ekologiczną piosenkę.

Pomoce do wykonania zadań dla wszystkich grup. Poniższe informacje przydadzą się również podczas wykonywania zadań w kolejnych dniach.

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

20.04.2020 (poniedziałek)

Religia grupy „Biedronki” i „Żabki”

Posłuchaj i zaśpiewaj Ojcze, Tatusiu- Mocni w Duchu

Dodatkowo w załączniku karty pracy z religii.

Ten Tydzień poświęcimy naszej Planecie Ziemia, ponieważ 22 kwietnia obchodzimy Święto Ziemi. Dla wszystkich grup na początek proponujemy obejrzenie bajki pt. „Eko Patrol” .

Opowiedz rodzicom o czym była bajka, co ważnego z niej zapamiętałeś/aś?

Dla rozrywki proponujemy gry edukacyjne, które znajdą Państwo w linku poniżej.

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/?fbclid=IwAR17AdGwqoCZJyVM0mOjbm56kVj7-a6NcNNPYLf4FcI2F0X-DqmQlae-F0c

Grupa „Misie”

Pokoloruj kolorowankę.

Grupa „Biedronki”

Pokoloruj obrazek 🙂

Grupa „Żabki”

W pierwszej kolejności pokoloruj obrazek, następnie samodzielnie, lup z pomocą rodzica wytnij puzzle, a następnie ułóż je 🙂

17.04.2020 (piątek)

Dzisiaj poruszajmy trochę całym ciałem, dla wszystkich dzieci proponujemy zajęcia gimnastyczne do poniższego filmiku 🙂

Grupa „Misie”

Pokoloruj instrument według kodu, spróbuj go nazwać.

Grupa „Biedronki”

Popraw po śladzie, tak jak pokazują strzałki 🙂

Grupa „Żabki”

16.04.2020 (czwartek)

Dziś proponujemy trochę aktywności motoryki małej dla wszystkich dzieci, posłuchaj utworu i wykonuj polecenia.

Grupa „Misie”

Wypełnij sylwetę bębenka plastelina, bibułą, lub pomalujcie farbami. 

Grupa „Biedronki”, „Żabki”

Dla starszych grup proponujemy poniższą pracę plastyczną, czekamy na zdjęcia waszych bębenków. Mogą być oczywiście wykonane innym sposobem przy wykorzystaniu innych materiałów dostępnych w domu. 🙂

15.04.2020 (środa)

Dziś proponujemy poćwiczyć percepcję słuchową, poniższe ćwiczenie jest dla wszystkich grup. Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej instrumentów przedstawionych w poniższym filmiku i wymieńcie je po odsłuchaniu 🙂

Dodatkowo proponujemy:

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

14.04.2020 (wtorek)

Witamy po Świętach , w tym tygodniu porozmawiamy sobie o instrumentach.

Dla wszystkich grup, przedstawiony jest poniżej utwór, który wszyscy znają. Drogie dzieci wytłumaczcie rodzicom na czym polega ta zabawa. Pokażcie jak grać na poszczególnych instrumentach.

Jestem muzykantem

Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? -Na pianinie.
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A pianino, i no, i no, a pianino, bęc!


Jestem muzykantem, konszabelantem
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
A na czym? Na flecie.

fiju, fiju, fiju, fiju, fiju, fiju…

Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
A na czym? Na skrzypcach.

Dylu dylu, dylu dylu

Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
A na czym? Na trąbce.

tru tu tu tu……

Jestem muzykantem, konszabelantem,
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać
A na czym? Na bębnie.

bum tarara bum tarara, bum tarara bęc.

Grupa „Misie”

W załączniku kolorowanka.

Grupa „Biedronki”

Wymień instrumenty, które występowały w piosence pt. „Jetem muzykantem konszabelantem” oraz wykonaj kartę pracy.

Grupa „Żabki”

Wymień instrumenty, które występowały w piosence pt. „Jetem muzykantem konszabelantem” oraz wykonaj kartę pracy.

10.04.2020 (piątek)

Drodzy rodzice, w związku z informacją podaną przez Ministerstwo Edukacji kształcenie na odległość przedłużone zostało do 26.04.2020 r. poniżej link na oficjalną stronę ministerstwa.

www.gov.pl/web/edukacja

Propozycje edukacyjne na dzisiaj, link do pobrania poniżej.

Dla grupy „Misie” strona 1,4,5,6.

Dla grupy „Biedronki” strona 1, 3, 7, 8

Dla grupy „Żabki” strona 1, 2, 9, 10

09.04.2020 (czwartek)

Dodatkowo dla wszystkich grup proponujemy na dzisiaj zabawę logopedyczną. Wytnij wszystkie jajka i podpisy. Wszystkie napisy wrzuć do szklanki. Można zaprosić do zabawy starsze rodzeństwo. Dziecko losuje jeden podpis, przekazuje go rodzicowi, chyba, że sam potrafi przeczytać, po przeczytaniu dziecko powtarza tekst głośno i wyraźnie, a następnie dopasowuje do odpowiedniego jajka. Elementy potrzebne do zabawy znajdą Państwo w załączniku. Życzymy miłej zabawy 🙂

Grupa „Misie”

Na dziś proponujemy, Wielkanocny odcinek „Maszy i Niedźwiedzia”, po obejrzeniu opowiedz o czym był odcinek i pokoloruj obrazek 🙂

Grupa „Biedronki”

W załącznikach kolejne Wielkanocne karty pracy 🙂

Grupa „Żabki”

W załączniku karty pracy do pobrania 🙂

08.04.2020 (środa)

Grupa „Misie”

1. Posłuchajcie wierszyka o kurczaczku. 

Kurczaczek

Mały kurczczek z dziobkiem czerwonym

wydaje sie być zadowolonym!

Rosną mu piórka

złote jak słonko,

czarnymi jak wegielki oczętami

sam przygląda się biedronkom.

-Pójdę sobie na łąkę! -wydumał bohater mały

i na nic ostrzeżenia mamy- kwoki się zdały..

Podreptał na cienkich nóżeczkach

wprost na łąkę zieloną,

gzie spotkał zieloną żabkę

i zwinkę spłoszoną.

2.  Powiedzcie jak wyglądał kurczaczek?

Pokoloruj kurczaczka na żółto, kropeczki wyklej plastelina. 

Grupa „Biedronki”

Dzisiejsze propozycje zadań w załączniku, polecamy skorzystać także z wierszyka o „Kurczaczku”

Grupa „Żabki”

Karty pracy na dziś w załączniku 🙂

07.04.2020 (wtorek)

Propozycje z religii 🙂

1. Spójrz na obrazek w linku poniżej i opowiedz swoim bliskim co na nim widzisz i do czego są potrzebne te rzeczy podczas Świąt Wielkanocnych? Spróbuj przeczytać ich nazwy.

> https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOC-PLANSZE.pdf

 > 2. Wiesz, jakie zwierzęta symbolizują Święta Wielkanocne? (Baranek, zajączek, kura) Jak myślisz, dlaczego właśnie one są symbolem tych świąt? Spróbuj przygotować wielkanocne ozdoby, np. takie jak na zdjęciu:

https://static.aniaradzi.pl/media/uploads/media_image/original/wpis/1186/ozdoby-wielkanocne-z-papieru.jpg> > 3. Proszę, rozwiąż zadania (w załączniku) i pokoloruj każdą kartę. Nie przejmuj się jeśli nie masz drukarki, możesz stworzyć takie same zadania rysując je na kartce. Skup się, a na pewno sobie świetnie poradzisz! 🙂

Dzisiaj piosenka o Świętach Wielkanocnych. Posłuchajcie  i postarajcie się zapamiętać słowa (dla wszystkich grup)

Zajączek i jajko to symbole słonecznych i pachnących Świąt Wielkanocnych, posłuchaj piosenki o świętach:

Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

II
Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

REF.: 

Dla wszystkich grup także praca plastyczna, to jest nasza propozycja, natomiast jeżeli ktoś nie ma możliwości wykonać zajączka ze słoika jak najbardziej może być inna forma wykonania pracy 🙂

Instrukcja do zrobienia słoiczkowego zajączka:

  1. pomaluj  słoik biała  farbą plakatową,
  2. wytnij uszka , oczka, nosek i wąsy,
  3. przyklej do słoika, zawiąż wstążkę u góry słoika i piękny zajączek gotowy. 

Dodatkowo dla starszych dzieci karty pracy 🙂

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

06.04.2020 (poniedziałek)

Grupa „Misie”

Dzisiaj będziemy poznawać tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi. Drogi rodzicu opowiedz lub przeczytaj fragmenty z pliku nr 1 (zwyczaje wielkanocne). Przyjrzyjcie  się obrazkom w pliku nr 2 (tradycje wielkanocne) i opowiedzcie co na nich widzicie? Plik nr 3 zawiera karty pracy do wykonania.

Grupa „Biedronek”

Aby przypomnieć tradycje Świąteczne można skorzystać z pliku z grupy Misiów (zwyczaje wielkanocne), a następnie wykonać poniższe zadania 🙂

Grupa „Żabki”

Tradycje Świąt Wielkanocnych w pliku grupy „Misie 🙂

03.04.2020 (piątek)

W dniu dzisiejszym proponujemy trochę aktywności fizycznej dla dzieci z wszystkich grup. Plansza wykonana z taśmy klejącej. Z niecierpliwością czekamy na filmiki jak skaczecie 🙂

Utwór pt. „Ty skacz, ty skacz”

Grupa „Misie, Biedronki i Żabki „

Kochane dzieci zobaczcie uważnie film. Postarajcie  się wymienić jak jak najwięcej zwierzątek występujących w filmie. Spróbujcie naśladować odgłosy jakie wydają zwierzęta. 

W załączniku Puzzle do wycięcia i ułożenia 🙂 Każdy wybiera sobie swoje ulubione zwierzątko, lub inną rzecz, która należy do gospodarstwa. Ilość prac do wykonania dowolna. Powodzenia 🙂

Karta pracy do wypełnienia: w okienkach obok zwierzątek  narysuj tyle kropek ile jest zwierzątek. Pokoloruj zwierzątka.

 

02.04.2020 (czwartek)

Pozostajemy w tematyce zwierząt mieszkających na wsi, dzisiejsze propozycje pracy z dzieckiem znajdą Państwo w poniższych linkach.

Grupa „Misie”

Grupa „Biedronki”

Należy wyciąć wszystkie elementy, następnie karteczki z tekstami, które przeczyta rodzic przykleić w dowolnej kolejności w jednym rzędzie na górze kartki (jeżeli jest taka potrzeba należy użyć dwóch kartek). następnie po kolei odczytywać zagadki prawidłową odpowiedź przykleić pod odpowiednim tekstem.

Grupa „Żabki”

01.04.2020 (środa)

Kochane dzieci dziś mamy dla Was (wszystkie grupy) pracę plastyczną do wykonania -baranka .Na kolorowej kartce malujemy klejem dwie plamy – większą jako tułów, a mniejszą jako głowę baranka. Możemy również wykorzystać gotowy wzór, natomiast namawiamy do własnej aktywności twórczej. Wyklejamy: kaszą, popcornem, watą, wacikami, ryżem.   Z korka  lub brązowego papieru wycinamy 4 paski i przyklejamy jako nogi baranka, czarnym markerem rysujemy kopytka. Z korka lub papieru wycinamy krążek i rysujemy na nim spiralę, przyklejamy w miejscu rogów. Pod spodem doklejamy ruchome oczko. Przykładowa praca poniżej:)

Dodatkowo zachęcamy do nauki kolejnego wierszyka.Drogi rodzicu, w jaki sposób najlepiej uczyć się wierszyka?

  1. Przeczytać cały wiersz, porozmawiać o nim, wyjaśnić wszystkie niezrozumiałe wyrazy.
  2. Można wymyślić sobie do tekstu jakąś prostą melodię.
  3. Pracować głosem, odpowiednia modulacja głosu.
  4. Podzielić sobie wiersz na kilka mniejszych partii.
  5. Powtórzyć jedną partię 3 razy zrobić przerwę powtórzyć 3 razy dziennie i gotowe 🙂

Wierszyk dla grupy „Misie”

Śniadanko baranka

Siadł baranek do śniadanka.
Ma w miseczce trochę sianka,
ale jeść go nie ma chęci.
Beczy: – Beee… – i nosem kręci.
Przyszedł prosiak, siadł na ganku:
– Jedz śniadanko! Jedz, baranku.
Za mamusię, za tatusia…
Kocur też na ganku usiadł:
– Jedz za wujka! Jedz za ciotkę!
Jedz, baranku, sianko słodkie!
Rzekł baranek: – Już, chwileczkę!
– Wziął widelec i łyżeczkę,
i w miseczce łyżką grzebie:
– Zjem najlepiej sam za siebie!

Wierszyk dla „Biedronek”

WIERSZ  „TYLKO NIC NIE MÓWCIE KROWIE”

Nabiał- produkt smaczny zdrowy.

Dostajemy go od krowy. Tylko nic nie mówcie krowie!

Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie

I gotowa narozrabiać… I przestanie nabiał dawać,

Czyli: masło, mleko, sery

I śmietankę na desery!

No i jajka. Co ja baję?

Przecież jajka kura daje.

Tylko nic nie mówcie kurze!

Niech je znosi jak najdłużej!

Bo jak o tym się rozgłosi…

To przestanie jajka znosić.

Wierszyk dla „Żabek”

WIERSZ „POKŁÓCIŁY SIĘ ZWIERZĘTA”

Dnia pewnego na podwórku

pokłóciły się zwierzęta

o to kto ma dłuższą pamięć

i kto dłużej z nich pamięta.

Kura: Koo ko ko ko

Kaczka: Kwaa kwa kwa kwa

Baran: Beee

Świnka: Kwik

Kto z nas dłuższą pamięć ma?

Pies zaszczekał: Hau hau hau

Indyk zagulgotał: Guull

a kot, który ciągle spał

miaukną tylko cicho: miauu

Nic z tej kłótni nie wynikło

bo zwierzęta przez dzień cały,

o co była awantura,

wszystkie pozapominały…

31.03.2020 (wtorek)

Grupa „Misie”

Posłuchajcie  piosenki o krówce MU kilka razy, spróbujcie ją zaśpiewać. Kolorowanka wraz z tekstem i linkiem do piosenki w pliku do pobrania 🙂

Grupa „Biedronki”

Pokoloruj obrazek i wykonaj zadania w pliku 🙂

Grupa „Żabki”

W załączniku kolorowanka i karta pracy, powodzenia 🙂

Dla chętnych również coś dla Ducha (religia) :

30.03.2020 (poniedziałek)

W tym tygodniu skupimy się na zwierzętach zamieszkujących gospodarstwa. Wszystkie grupy prosimy o zapoznanie się z audiobookiem. Każda grupa dostanie swój zestaw pytań, które zadajemy dziecku po odsłuchaniu bajki. Namawiamy do pochwalenia się wykonanymi kartami pracy na naszych facebookowych grupach 🙂

Grupa „Misie”

W załączniku zestaw pytań do audiobooka oraz karta pracy.

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

27.03.2020 (piątek)

Dla wszystkich grup proponujemy dziś aktywność fizyczną, 6 prostych ćwiczeń, do zajęć można wykorzystać kostkę do gry, aby wylosować sobie ilość powtórzeń konkretnego ćwiczenia. Zachęcamy aby aktywność dzieci nagrać, lub wykonać zdjęcie.

Dodatkowo dla wytężenia umysłów karty pracy z matematyki, kształtujące logiczne myślenie.

Grupa „Misie”

Dla najmłodszych,

Można wykorzystać poniższą gąsienice drukując ją podwójnie i na jednej z nich ułożyć jakąś sekwencję, by na drugiej dziecko mogło odwzorować podany wzór.

Grupa „Biedronki”

Ćwiczenie z kodowania, w każdym rzędzie na leży powtórzyć daną sekwencję kolorów. Można wykorzystać również filmik powyżej wraz z pomocami. Wszelką aktywność zachęcamy dokumentować i wysyłać na naszego przedszkolnego Facebooka.

Grupa „Żabki”

Zadanie polega na policzeniu kropek na kostkach oraz wskazanie prawidłowej cyfry z tabelki obok. Prawidłowy prostokącik z cyfrą należy pokolorować ulubionym kolorem. Wszelką aktywność prosimy dokumentować i wysyłać na Facebooka.

26.03.2020 (czwartek)

Grupa „Misie”

Kochane dzieci proszę o powtórzenie wierszyka pt. „Czyste ręce”, w załączniku ciekawa karta pracy.

I.Salach

Dziś od rana plusk w łazience. To maluchy myją ręce. Najpierw w wodzie opłukują, potem mydłem nasmarują. Znowu woda – istny cud. W umywalkę puk- puk- puk. Jeszcze tylko kran zakręcę i już czyste mamy ręce.

Grupa „Biedronki”

Drodzy rodzice i dzieci zachęcam do aktywności. Kto się nauczy czekam na efekt na naszym Facebooku. „Nie koniecznie dzisiaj” 🙂 Dodatkowo w załączniku przesyłam kartę pracy na dziś.

„Hop do wanny”

Ciepła woda z kranu leci, chlapie i zaprasza dzieci. Pucu, pucu, chlapu, chlapu, na co jeszcze czekasz gapo? Hop do wody, hop do wanny. Już brudasek wykąpany. Mydło w wodzie już się kręci. Umyj nogi, umyj ręce. Gąbka lekka tak jak puszek, wyszoruje plecy, brzuszek.

Grupa „Żabki”

Zachęcam do nauki wierszyka oraz czekam na efekty , do pobrania poniżej karta pracy.

„Kran”

Myła ręce jakaś gapa, poszła a kran dalej kapał, wczoraj kapał i dziś kapie, kap, kap, kap i źle myśli o tej gapie. To przez gapę kran ma katar. Taki katar to jest strata. Bo te krople to są grosze. Grosz za groszem z wodą poszedł. Co tu robić? Gapa nie wie. Kap, kap, kap. A więc my powiemy gapie „Dokręć kran!” O już nie kapie.

25.03.2020 (środa)

Dzisiaj dla wszystkich grup proponujemy aktywność muzyczną do piosenki pt. „Maszeruje wiosna” tekst wraz z linią melodyczną poniżej. Proponujemy również aktywność plastyczną (poniżej kolorowanka), technika wykonania dowolna (farby, kredki, plastelina itp.)

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

24.03.2020 r. (wtorek)

Grupa „Misie” 3 latki

Grupa „Biedronki”

Grupa „Żabki”

23.03.2020 (poniedziałek)

Grupa „Misie” 3 latki propozycje

Grupa „Biedronki” 4-5 latki

Puzzle – do wycięcia i poukładania

Grupa „Żabki” 5-6 latki

poniżej plik do pobrania,