wtorek, 30 marca, 2021
Propozycje zdalnego nauczania

16.04 (piątek)

Na początek proponujemy trochę ruchu przy filmiku, który znajduje się poniżej.

Jeżeli wykonałeś wszystkie zadania w tym tygodniu zasługujesz na odznakę „PRZYAJCIELA PRZYRODY”, która jest do pobrania poniżej.

15.04 (czwartek)

Poproś kogoś dorosłego o przeczytanie eko- zadań wykonaj je, odpowiedz na pytanie. Dlaczego według Ciebie warto dbać o naszą planetę?

Karty pracy

Grupa Biedronki

zad. 1 Przypomnij sobie do jakiego kosza wyrzucamy różne odpady, dopasuj je do odpowiednich śmietników.

zad. 2 Przy pomocy ołówka popraw po śladzie, pamiętaj staraj się nie odrywać ręki oraz nie wyjeżdżać poza linię.

Grupa Żabki

zad. 1 Wytnij obrazki, spójrz co na nich widać dopasuj je do odpowiedniego miejsca ( Ziemia zadowolona, ziemia płacząca).

zad. 2 Policz odpowiednie elementy z karty zapisz ich liczbę na spodzie karty pracy.

14.04 (środa)

Posłuchajcie prelekcji o odpadach, a następnie spróbujcie wykonać pracę plastyczną z następnego filmiku. Powodzenia 🙂

13.04 (wtorek)

Dzisiaj proponujemy piosenkę związaną z tematem ekologii. Posłuchaj jej kilka razy spróbuj zaśpiewać.

Porozmawiaj z kimś dorosłym o segregacji śmieci, powiedz dlaczego jest to bardzo ważne? Wykonaj ćwiczenia z załączników.

Grupa Biedronki

zad. 1 Połącz w pary śmieci. Namaluj kosze o odpowiednich kolorach ( brązowy, niebieski, zielony, żółty) i powiedz do jakiego kosza wrzucisz śmieci z ćwiczenia.

Grupa Żabki

zad. 1 Wytnij kosze i przeczytaj napisy na nich. Wytnij również śmieci i spróbuj je poprawnie dopasować.

12.04 (poniedziałek)

Kolejny tydzień poświęcimy naszej planecie, która nazywa się Ziemia, ponieważ zbliża się „Dzień Ziemi”.

Dla Wszystkich

Poproś kogoś dorosłego o rozmowę na temat poniższych ilustracji.

Grupa Biedronki

Pokoloruj obrazek, powiedz co na nim widzisz.

Grupa Żabki

Zad. 1 pokoloruj obrazek wytnij puzzle po śladach i spróbuj je ułożyć.

zad. 2 Policz ile głosek jest w wyrazie WIOSNA, poszukaj w rozsypance litery, które ułożą ten wyraz.

09.04 (piątek)

Dla wszystkich

Kochanie dzieci zbliża się koniec tygodnia, dlatego proponujemy na dziś aktywność plastyczną oraz trochę ruchu.

spróbuj wykonać własną rakietę do tego potrzebne Ci będą:

  • rolka papieru lub ręcznika papierowego lub butelka po małej wodzie,
  • klej,
  • nożyczki,
  • kolorowy papier i ozdoby,
  • wycięte trójkąty na skrzydła i dziób rakiety,
  • wycięte koło na okno,
  • wycięte paski na imitujące płomienie.

Przykładowa rakieta poniżej w pliku

Proponujemy także kilka prostych ćwiczeń do wykonania.

08.04 (czwartek)

Na dziś proponujemy piosenkę o układzie słonecznym oraz karty pracy 🙂

Grupa Biedronki

zad. 1 Połącz w pary.

zad.2 Doleć rakietą do odpowiedniej planety, pamiętaj nie odrywaj ręki i staraj się nie wyjeżdżać poza kropki.

Grupa Żabki

zad. 1 Spróbuj odwzorować obrazek z lewej strony (odbicie lustrzane), pomoże Ci w tym małe lusterko.

zad. 2 Spróbuj odczytać nazwę planety, popraw po śladzie i pokoloruj ją.

07.04 (środa)

 

Dla wszystkich 🙂

Posłuchajcie wierszyka, postarajcie się odpowiedzieć na pytania. 

„Planety” B. Forma

Słońce to gwiazda, świeci na niebie.

Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?

Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zadbany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.

A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.

Rozmowa na temat wiersza

 Jak nazywa się miejsce, w którym znajdują się słońce i planety?

– Czym jest słońce?

– Co robią planety w stosunku do słońca? 

– Jak nazywa się tor po którym poruszają się planety?

– Ile planet krąży wokół słońca?

Wykonaj karty pracy: 

1. Zaprowadź astronautę do rakiety. 

2. Pokoloruj i wytnij planety, następnie ułóż i przyklej w według kolejności w Układzie Słonecznym. 

06.04 (wtorek)

Drogie dzieci w tym tygodniu zajmiemy się tematem kosmosu. Obejrzyjcie filmik dotyczący naszego układu słonecznego . Następnie posłuchaj zagadek na kolejnym filmie i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Biedronki

Pokoloruj Planety według koloru, wraz z osobą dorosłą nazwij je.

file:///C:/Users/JP2/Desktop/AdobeStock_250199337-1536×1024.webp

Żabki

Pokoloruj układ słoneczny według wzoru.

02.04 piątek

Wszystkim rodzicom życzymy Wesołych Świąt przede wszystkim zdrowia radości i szczęścia, a dzieciom obfitego zajączka oraz czasu spędzonego w gronie rodzinnym.

Dla wszystkich. 

Dzisiaj kochani posłuchajcie bajki o kurczaczku, potem postarajcie się odpowiedzieć na pytania. 

Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
– Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i… wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
– Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”. 

Bajkę napisała: Agnieszka Galica, pedagog, terapeuta rodzinny.

Pytania do tekstu:

 1. Jakie zwierzęta  występowały w opowiadaniu?

2. Ile jajek zniosła kura?

3. Co stało się z jajkami?

 Pomaluj  farbami  sylwetę kurczaczka.

01.04 czwartek

Dla wszystkich proponujemy ciekawą pracę plastyczną „Zajączek wielkanocny”, filmik instruktażowy poniżej.

https://pin.it/k69pYYd

Grupa Biedronki

zad. 1 „Baranek”- popraw po śladzie szlaczki, staraj się nie wyjeżdżać poza kropeczki, następnie pokoloruj obrazek.

zad.2 Zaprowadź kurczaczka i baranka po kropkach ciągiem ( nie odrywając ręki ), staraj się nie wyjechać poza linie.

zad.3 Popraw po śladzie wory na króliczku i pokoloruj go według własnego pomysłu.

Grupa Żabki

zad. 1″Kodowanie”- drodzy rodzice, dzieci znają metodę wykonywania tego zadania, bardzo proszę tylko o zakolorowanie napisu z podaną nazwą koloru.

zad. 2 „Puzzle”- wytnij wszystkie puzzle, a następnie przyklej według kolejności od 1-10. Powiedz co widzisz na obrazku.

zad. 3 „Kurczaki i jajka”- zobacz na przykład i odszukaj pary.

31.03 środa

Dla wszystkich dzieci wierszyk.

Wierszyk na Wielkanoc o kurczaczku

Mówi zając do baranka,
jaka piękna ta pisanka,
wtem z jajeczka wyszła kurka,
nastroszyła swoje piórka,
teraz biega, głośno krzyczy,
że wesołych świąt życzy!

Grupa Biedronki

W pliku znajdują się 3 zadania.

Zad.1 Znajdź środek labiryntu, w pierwszej kolejności paluszkiem, następnie kredką lub ołówkiem.

Zad.2 Połącz jajka w pary.

Zad. 3 Wytnij puzzle po liniach i ułóż je na nowej kartce.

Grupa Żabki

W załączniku znajdują się trzy zadania.

zad.1 Wytnij jajeczka w tabelki, przyklej je do odpowiedniej sekwencji.

zad. 2 Połącz jajko z odpowiednią cyfrą.

zad. 3 Przyklej odpowiednią ilość jajek do koszyczka.

(proszę wydrukować więcej kartek z jajkami)

30.03 wtorek

Zbliżamy się do Świąt wielkanocnych. W dniu dzisiejszym proponujemy posłuchać kilka razy piosenki pt. „Kłótnia w koszyku wielkanocnym”. Dodatkowo proponujemy wykonać poniższe karty pracy. Bardzo ucieszymy się otrzymując zdjęcia lub filmy z waszej aktywności.

Dla wszystkich:

Grupa Biedronki

Do wykonania zadania potrzebne będą kredki, klej i nożyczki.

zad. 1 Pokolorować pisankę według własnego pomysłu.

zad. 2 Dokończyć szlaczki na pisance.

zad. 3 Wyciąć jajeczka, dopasować do odpowiednich koszyczków i przykleić.

Grupa Żabki

zad. 1 Wydrukowane jajko przyklej na kartkę z bloku technicznego lub na karton, poproś kogoś z dorosłych aby zrobił Ci dziurki w wyznaczonych miejscach, użyj starej sznurówki, nitki, sznurka itp. i przewlecz dookoła tworząc piękną ozdobę.

zad.2 Pokoloruj według kodu.

zad. 3 Wydrukowane jajka i napisy wytnij, następnie przeczytaj z osobą dorosłą. Przygotuj osobną kartkę, na której przykleisz utworzone pary.